Portal No. 1 Kerjaya dan Bisnes Online di Malaysia

1 May 2018

Panduan Bekerja Di Singapura Dengan Gaji Lumayan

Panduan Bekerja Di Singapura Dengan Gaji Lumayan|MENGIKUT keadaan semasa di Malaysia dengan kos sara diri yang tinggi dan kenaikan harga barang. Mulai sekarang, anda boleh buat pilihan samada ingin berhijrah ke Singapura atau sebaliknya. Anda ingin mencari peluang pekerjaan dengan gaji lumayan di Singapura? Bagaimana hendak mencari kerja kosong yang ditawarkan di Singapura? Mengapa anda berminat bekerja di Singapura? Untuk makluman anda, kini anda boleh lihat sendiri kadar tukaran matawang antara Singapore Dollar dengan Ringgit Malaysia ialah kira-kira 1SGD = RM3.10. Bayangkan anda mampu mendapat gaji 3x kali ganda di Singapura berbanding anda di Malaysia.

Panduan Bekerja Di Singapura Dengan Gaji Lumayan

Tawaran Gaji Lumayan di Singapura

Bayangkan anda bekerja sebagai tukang cuci di Singapura:

Anda tak perlu mempunyai sijil pun sudah mampu mendapat gaji sehingga kadar $ 1500-1600. Jika ditukarkan kepada matawang Ringgit Malaysia, ianya sudah mencecah sehingga RM4500. Itu baru kerja sebagai tukang cuci. Sekiranya anda mempunyai kemahiran dan sijil kelayakan yang tinggi, gajinya lebih tinggi dan sangat lumayan anda boleh perolehi!

Bagaimana Cara Untuk Bekerja di Singapura?

Mungkin soalan ini yang paling digemari ditanya oleh anda yang berminat bekerja di sini! Pertama kali yang harus dilakukan iaitu cuba untuk melamar ke perusahaan di Singapura. Jika syarikat berminat maka syarikat tersebut akan memproses lebih lanjut lamaran tersebut dan akan membuatkan izin kerja. Izin kerja ini hanya berlaku untuk syarikat yang dituju, tetapi tidak boleh digunakan untuk bekerja di tempat lain. Sebagai contoh jika si "A" dibuatkan izin kerja oleh syarikat "X", maka di dalam permit kerja tersebut akan disenaraikan syarikat "X" sebagai pemberi kerja. Jika si "A" ingin berpindah ke syarikat "Y" maka dia tidak boleh memakai izin kerja yang lama dan syarikat "Y" harus mengajukan izin kerja yang baru buat si "A".

Terdapat beberapa macam izin kerja, tetapi yang umum bagi kalangan profesional adalah S-Pass dan E-Pass. Masing-masing S-Pass dan E-Pass mempunyai limit gaji tersendiri.

Panduan Bekerja Di Singapura Dengan Gaji Lumayan

Persoalan kepada bagaimana anda yang berminat nak cari kerja dan bekerja di Singapura tetapi masih tidak dapat gambaran jelas untuk memulakan langkah dalam mencari peluang bekerja di Singapura?

Disini saya akan memperkenalkan satu Ebook Panduan Mencari Kerja & Bekerja Di Singapura yang dapat membantu dan memberikan gambaran jelas kepada yang berminat dan ingin bekerja di Singapura.

Anda tidak perlu risau panduan ini akan membongkarkan segala rahsia, cara mencari kerja, bagaimana cara masuk ke Singapura, permit kerja, bayaran gaji dan lain-lain lagi.

KLIK >> Panduan Mudah Bekerja Di Singapura

Ebook Panduan Bekerja Di Singapura

Berikut adalah antara isi kandungan penting yang terkandung di dalam panduan ebook ini:

BAB 1: STRATEGI MENCARI KERJA
BAB 2: DOKUMEN-DOKUMEN PENTING
BAB 3: PENGANGKUTAN
BAB 4: TEMPAT PENGINAPAN
BAB 5: HAL-HAL PENTING YANG LAIN

Bagi anda yang berminat bekerja di Singapura, mulai sekarang dapatkan panduan secara terus melalui Ebook - 'Panduan Mencari Kerja dan Bekerja Di Singapura'

KLIK>> Dapatkan Ebook Panduan Mencari Kerja dan Bekerja Di Singapura Mulai Sekarang!

No comments:

Post a Comment